środa, 20 listopada 2013

Bezglutenowy chleb ryżowo-kukurydziany na zakwasie ryżowym


 
A teraz czas na kolejny chlebek na zakwasie:)

Potrzebujemy:
  ZAKWAS
  • 100 gram mąki ryżowej
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka cukru
  • 150 ml wody gazowanej
CIASTO:
  • 200 gram mąki kukurydzianej
  • 250 gram mąki ryżowej
  •  łyżka siemienia lnianego ( zmielonego) + pół szklanki wrzątku ( 100 ml )
  • 200-300 ml wody najlepiej gazowanej
  • 2 łyżki oleju
  • łyżeczka soli

Przygotowanie:
Mieszamy ze sobą składniki na zakwas i pozostawiamy w ciepłym miejscu (u mnie po raz kolejny świetnie sprawdziła się grzałka akwariowa) na 3 pełne dni. Tym razem nie dokarmiałam i nie mieszałam zakwasu. Po trzech dniach zabieramy się za ciasto. Łyżkę siemienia mielimy i zalewamy wrzątkiem ( pół szklanki) następnie studzimy. Mąki mieszamy ze sobą i przesiewamy przez sito, dodajemy sól, zaparzone siemię, olej,  200 ml wody i mieszamy. Następnie dodajemy zakwas i znów mieszamy ciasto tak aby chwyciło jak najwięcej powietrza. Gdy ciasto jest zbyt gęste możemy dodać dodatkowe 100 ml wody. Masę przykrywamy ściereczką i pozostawiamy w ciepłym miejscu najlepiej na całą noc. Rano przekładamy do wysmarowanej tłuszczem, wysypanej mąką kukurydzianą foremki. Pieczemy 60-70 minut w temp. 200 stp. Studzimy na kratce.
                                                                                                                           SMACZNEGO:)



7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis i jak tylko znajdę chwilkę to z pewnością go spróbuję. Aktualnie jestem na etapie przerabiania mącznych potraw z https://basiazsercem.pl/ i myślę, że jest to najlepsze miejsce gdzie jest aż tyle przepisów. Zresztą jak ktoś lubi gotować to zawsze znajdzie na to czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za podanie strony. Masz rację, wszędzie można znaleźć ciekawe inspiracje :) Szczerze to mam ochotę znów powrócić do testów nad wypiekiem chleba na zakwasie.

      Usuń
  3. Przepis na zakwas super tylko jak go dokarmiać i przetrzymywać, jakie są procedury cz tak jak przy zytnim zakwasie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym przepisie akurat nic nie robiłam z zakwasem tak jak w opisie.

      Usuń
  4. Witam. Bardzo chce upiec ten chlebek. Nastawiłam zakwas kukurydziane ryżowy, za 5 dni będę piekła. Mam pytanie - czy gotowego zakwasu wziąć 250g ? Tak wyliczyłam z zaczynu(100g mąki+150ml wody) Proszę o radę ile zakwasu wyhodowanego dodać? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, dokładnie tak☺️ akurat w tym przepisie wykorzystywałam cały zakwas.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj