niedziela, 16 marca 2014

Bezglutenowe nachosy kukurydziane i sos serowy

A dziś będzie o zachciankach . Przychodzi czasem pokusa na coś śmieciowego, chrupiącego. Niestety większość chipsów, a o chrupkach nie wspominając jest zakazana. W takich momentach robię domowy popcorn lub sięgam po jakieś orzeszki. W akcie desperacji zawsze można zrobić samodzielnie kukurydziane nachosy. Z góry informuję, iż jest to banalnie proste ale skierowane dla ludzi o spokojnych nerwach. Jeśli nie masz cierpliwości do wykrawania trójkącików to radzę pójść do sklepu po gotowca.

 ,, Je­dyny sposób, żeby uwol­nić się od po­kusy to jej ulec "
 G.B. Shaw
Potrzebujemy :
NACHOSY
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • ciepła woda
 
  • kawałek masła, roztopionego
  • sól kamienna
SOS
  • 1/2  ( czyli 50 gram ) serka topionego Hochland śmietankowy
  •  30 gram sera startego u mnie parmezan
  • 75 ml mleka
  • kurkuma
  • papryka ostra
PONADTO
  • woreczek foliowy, ślizgi
  • wałek kuchenny
Przygotowanie:
Na umyty blat/ kuchenną ceratkę wysypujemy mąkę, którą  powoli zagniatamy z wodą do momentu, aż powstanie jednolite ciasto. Odrywamy kawałek, przykrywamy folia i wałkujemy na cieniutki placek, z którego wycinamy trójkąty. Ostrym i cienkim nożem podważamy trójkąciki i przenosimy na blachę ( bez papieru ). Nachosy smarujemy masłem, posypujemy solą i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 210 stp. na 10-15 minut.
W międzyczasie możemy zrobić sos. Serek topiony, ser żółty  i mleko podgrzewamy w garnuszku  i mieszamy. Gładki sos podzieliłam na 2 porcje. Pierwszą doprawiłam kurkumą, drugą natomiast ostrą papryką.

Wyszła mi jedna blacha nachosów. Kukurydziane są twardsze niż te sklepowe. W połączeniu z ciepłym sosem są świetne !
SMACZNEGO :)




2 komentarze:

  1. Masła trochę- tylko do posmarowania trójkącików. A wody ile mąka zabierze :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj