wtorek, 8 lipca 2014

Bezglutenowe ciasto a`la babkowe, czarna porzeczka i kruszonka


 Zawsze z sentymentem podchodzę do tego wypieku. 
Było to pierwsze, a zarazem udane bezglutenowe ciasto w mojej kuchni. Gdy spróbowałam kawałek to natychmiast dodałam sobie otuchy i nabrałam nadziei, że mimo wszystko poradzę sobie na diecie. Zaczynałam oczywiście od części babkowej. Placek został następnie stuningowany w świeże owoce oraz kruszonkę. Zabrany na majówkę ze znajomymi wzbudził sporą aprobatę i zniknął w oczach mgnieniu.
Czarna porzeczka jest tutaj jak najbardziej na miejscu :)

,,Dla mnie szczęście to rzecz bardzo prosta: nie myśleć o przyszłości."
Emil Cioran

Potrzebujemy:
CIASTO
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki skrobi ziemniaczanej
  • 200 ml oleju
  • 3/4 szklanki cukru lub więcej
  • 1 łyżeczka bg proszku do pieczenia
KRUSZONKA
  • 3 łyżki mąki ryżowej
  • 3 łyżki mąki owsianej bg z certyfikatem !
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki masła
PONADTO
  • 1/2 litra czarnej porzeczki

Przygotowanie:
Zaczynam od końca czyli kruszonki. 
Suche składniki staranie wymieszaj. Następnie dodaj masło i paluszkami zagnieć kruszonkę. Odstaw do lodówki.
Teraz zabieramy się za ciasto. Kartoflankę przesiej i wymieszaj z proszkiem do pieczenia. Rozbij jajka, oddzielając żółtka od białek. Białka ubij na sztywną pianę z odrobiną soli. Żółtka natomiast utrzyj z cukrem. Do żółtkowej masy dodawaj partie mąki. Cienkim strumieniem dolewaj olej i miksuj dalej. Mogą powstać mokre grudki, nie przejmuj się. Na koniec odstaw mikser i przy użyciu najlepiej ręki wmieszaj delikatnie ubite białka. Gotowe ciasto przelej do formy na tartę.* Następnie rozłóż obrane, umyte owoce czarnej porzeczki. Wierz udekoruj kawałkami kruszonki. Piecz w temperaturze 180 stopni przez  godzinę lub dłużej. W razie potrzeby sprawdź wilgotność ciasta przy pomocy drewnianego patyczka.
SMACZNEGO :)
** u mnie średnica ok. 25 cm    



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj