poniedziałek, 15 grudnia 2014

Schabowy raz !

Dobrze pamiętam moje zagubienie zaraz po diagnozie. 
Kupowałam dosłownie wszystko co bezglutenowe, co akurat wpadło w moje ręce.
Na siłę chciałam znaleźć bezglutenowe zastępniki.
Tak było również w przypadku bułki tartej.
Jednak po schabowym w takiej wersji nie czułam się dobrze. 
Podejrzewam, że winna jest skrobia pszenna pozbawiona glutenu.
Dziś już jestem świadoma, że wystarczy sięgnąć po naturalne mąki i użyć nieskrępowanej wyobraźni.


Potrzebujemy:
Przygotowanie:
Schab pokrój na grube plastry. Kotlety starannie roztłuc tłuczkiem, a następnie oprósz solą, pieprzem oraz kurkumą. W jednym z talerzy rozkłóć jajko. W drugim wymieszaj len z mąką w proporcji 1:1* (mianowicie jedna łyżka lnu na  jedną łyżkę mąki). Rozbite oraz doprawione kotlety zanurz w jajecznej masie, a następnie w panierce. Smaż na wolnym ogniu przy użyciu masła klarowanego lub oleju.

* proporcja 1:2 (mianowicie jedna łyżka lnu na  2 łyżki mąki) też się dobrze sprawdza ! 

Smacznego !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj